Esküvői Tanácsadás

JN  TalkaboutCeremony flyer  korr  2

10 fontos feladat az esküvőtök szervezéséhez

1, Az esküvő stílusának és időpontjának meghatározása

A folyamatos változással az élet szinte minden területén találkozunk. Így van ez az esküvőszervezéssel is. Egyre nagyobb divat a modern esküvők rendezése: a svédasztalos fogadás, a ceremóniamester, egy adott téma köré épülő menyegző, a szabadtéri szertartás, a csoki szökőkút… Az esküvői piacon nagyon sok extrém ötlettel, szolgáltatóval találkozhattok, akik követik a folyamatosan megjelenő új esküvői trendeket. Első lépésként el kell döntenetek, hogy pontosan mikor legyen az esküvőtök. Az időpont tervezésénél mindenféleképpen nézzétek meg, hogy a kiválasztott településen abban az időpontban lesz-e valamilyen régiós, országos vagy nemzetközi fesztivál vagy rendezvény, mely sajnos gyakran megbonyolítja a Ti szervezési munkátokat. Ilyen esetekben nehezebb szállást találni és a közlekedésnél és parkolásnál is fennakadások szoktak előfordulni. Második lépésként el kell döntenetek, hogy a Ti esküvőtök milyen hangulatot fog képviselni: a hagyományokon alapuló szokásokat, vagy az úgynevezett modern esküvő elemeit építitek be a nagy nap eseményeibe. Esetleg mindkét vonalat szeretnétek képviseltetni? Az esküvőtök stílusának meghatározásánál mindenféleképpen vegyétek figyelembe a násznép korösszetételét és igényeit. Elsőként kettesben beszéljétek meg a saját elképzeléseiteket! Írjátok le azokat a szavakat, melyek jellemzőek lesznek az esküvőtökre! A lentiekben néhány gondolatébresztő szót és kifejezést találtok, melyek inspirálhatnak Titeket az álomesküvőtök megfogalmazásához. svédasztalos fogadás, modern esküvő, népi hagyományokon alapuló, romantikus, lemezlovas, tengerparti esküvő, csak közeli hozzátartozók, élő zene, családias, tűzijáték, egyedi esküvő, extrém ötletek, vőfély, ceremóniamester, lakodalom, szabadtéri esküvő, háttérzene, meghitt, egyházi szertartás, mulatós zene, modern játékok, esküvői web lap

2, Az esküvő bejelentése a közeli hozzátartozóknak

Miután kialakult a nagy nap stílusa és tervezett időpontja, egy családi ebéd vagy vacsora alkalmával egyeztessétek elképzeléseiteket az örömszülőkkel. Természetesen azt tanácsolom, hogy az esküvőtök a Ti álmaitok szerint valósuljon meg, de úgy gondolom, hogy a szülők megérdemlik, hogy elsőként velük ismertessétek a nagy nap alapelemeit. Higgyétek el, hogy nagyon sok konfliktust fog eredményezni, ha az örömszülők nem először és Tőletek tudják meg, hogy pontosan mire is készültök.

3, Szervezési ütemterv készítése

Egy sikeres rendezvény alapja egy jól átgondolt és elkészített ütemterv, mely tartalmazza az összes olyan szervezési feladatot, melyek elvégzése elengedhetetlen a gondok és problémák elkerüléséhez. A szervezési feladatokhoz érdemes felelőst és határidőt írni annak érdekében, hogy a szervezés ütemezése ne „csússzon” ki a határidőkből, és a feladatok megosztásánál ne legyenek félreértések. A kiadvány első részében egy minta szervezési ütemterv táblázatot mutattam be, melynek főbb pontjait könnyen be tudjátok építeni az esküvőtök szervezésébe.

4, Költségvetés elkészítése

Minden rendezvénynek kell, hogy legyen egy tervezett költségvetése, annak érdekében, hogy ne a kifizetéseknél derüljön ki, hogy elfogyott az erre az eseményre szánt keret. Azt tanácsolom, hogy az esküvőtöknek is csináljatok egy költségvetési táblázatot, ahová felvezetitek az összes felmerülő kisebb – nagyobb kiadásotokat. Véleményem szerint a tervezésnél ne pontos összegeket határozzatok meg, hanem „-tól – ig”, így nagyobb mozgásteret tudtok adni magatoknak a megfelelő szolgáltató kiválasztásánál. A rendezvény előtti egy hónappal már véglegesítenetek kell a költségvetési táblázatot, aminek már forintra pontos számokat kell tartalmaznia. A költségvetés elkészítésénél vegyétek figyelembe, hogy mindig lesz egy – kettő olyan kiadás, amivel nem számoltatok. Így az a jó tanácsom, hogy mindig legyen tervben egy kisebb összeg, melyhez hozzá tudtok nyúlni az ilyen esetekben. Lehetőleg törekedjetek arra, hogy a helyszínen minél kevesebb szolgáltatót kelljen kifizetnetek, mert fölösleges sok pénzt tartani magatoknál a nagy napon, kérjetek átutalásos számlát!

5, Szabadság elintézése

Ne felejtsétek el a munkahelyeteken bejelenteni, hogy esküvőtök lesz. Érdemes az év elején az éves szabadságterv elkészítésénél jelezni a munkaadónak. Azt tanácsolom, hogy a nagy nap előtt minimum egy héttel menjetek el szabadságra és ne feledkezzetek meg a nászútról sem, amikor szintén nem fogtok dolgozni.

6, Vendéglista készítése

Az esküvőszervezés egyik elengedhetetlen pontja a vendéglista készítése. Az elkészült meghívókat személyesen vagy postai úton tudjátok eljuttatni a vendégekhez. Tanácsolom, hogy ezt tegyétek meg az esküvő előtti négy hónappal, hogy a meghívott vendégek is rá tudjanak készülni a nagy napra és legyen időtök kényelmesen begyűjteni a visszajelzéseket is. Természetesen az a legjobb, ha személyesen viszitek el a meghívókat a vendégeknek, mert ekkor van lehetőségetek átbeszélni az esküvő menetét, a nászajándékot és az egyéb apró részleteket. A kialakult vendégszám nagyban befolyásolja majd a helyszín kiválasztását és természetesen a végleges költségvetést. A szervezés egyik leghosszabb szakasza a vendégek speciális igényeinek felmérése, ezért azt javaslom, hogy a vendéglistát egy táblázatba rögzítsétek, melyben külön jelzitek magatoknak, hogy az adott vendéget várjátok a szertartás utáni vacsorára is, ahol a kedves vendég vegetáriánus ételt fog elfogyasztani és a szállását Ti intézitek a közeli panzióban… Ebben a táblázatban érdemes lesz külön jelezni a kisgyermekek számát is, hiszen nekik koruktól függően kisebb adag ételt is lehet rendelni.

7, Ruhák kiválasztása és lefoglalása

A vőlegények esetében a vásárlás és a varratás között dönthettek. Árban talán a varratás egy kicsit drágább, de az egyénre szabott öltöny jobban mutat mindenkin, mint a konfekció méret. A menyasszonyi ruha beszerzésére az egyik leggyakoribb megoldás a kölcsönzés. A kínálatot érdemes már októbertől figyelni, hiszen ekkor jelennek meg a következő évre jellemző divatos ruhadarabok. A ruhakölcsönzés nem egy olcsó mulatság, de mindenképpen érdemes márkás darabot kiválasztani, mert az anyag tartása sokkal megbízhatóbb. Ruhapróba előtt ajánlott odatelefonálni a szalonba és külön próbaidőpontot egyeztetni. A próbára lehetőségeid szerint mindig vigyél el magaddal valakit (de ne a vőlegényt!), aki jó meglátásaival támogatja a döntésedet. A kellemetlenségek elkerülése végett a próbán ne legyen rajtad erős smink, testápoló és bőrbarnító, nehogy akaratlanul is kárt tegyél a hófehér ruhában. A lefoglalásnál szükséges külön megbeszélni az elszállítás és visszaszállítás időpontját és a kaucióra vonatkozó szabályokat. A ruha kiválasztásánál vedd figyelembe a hozzá illő kiegészítőket és azoknak kölcsönzési árait, melyekből próbálj meg alkudni, hidd el, hogy sikerülni fog! Amennyiben megtaláltad a számodra legszebb mennyasszonyi ruhát, akkor ne gondolkozz sokat, mert lehet, hogy másnap már nem tudod lefoglalni. Gyakori szokás, hogy a menyasszony és a vőlegény éjfél után átöltözik és új asszony és új emberként térnek vissza a táncparkettre. Régi szokás szerint az ifjú pár éjfél utáni viselete piros szokott lenni, de napjainkban már ezt a hagyományt sem kötelező tartani. Érdemes arra odafigyelni, hogy a vőlegény ingje, nyakkendője harmonizáljon a menyecskeruhával. Bármilyen formájú és színű ruhát választhattok, a lényeg, hogy jól érezzétek magatokat benne. Elmondható, hogy ma már a koszorúslányok ruháira sincs széles körben elfogadott kikötés, nem szükséges, hogy az összes koszorúslány egyforma ruhában legyen. Arra érdemes odafigyelni, hogy a számukra kiválasztott öltözék színben vagy anyagában legyen ugyanolyan és az harmonizáljon az esküvői dekorációval. Ezeket a ruhadarabokat is lehet varratni vagy kölcsönözni, de a végső döntés előtt mindenféleképpen érdemes kikérni a viselőjének a véleményét és részletesen átbeszélni, hogy ez a költség kit fog terhelni.

8, Ültetési rend

Bármekkora létszámú esküvőt szerveztek, mindig készítsetek ültetési rendet. Nagyon kellemetlen, ha egy családból vagy baráti társaságból nem tud mindenki leülni az asztalhoz. A jól átgondolt ültetési rendnek köszönhetően elkerülhetitek, hogy olyan vendégek üljenek egymás mellé, akiknek feltételezhetően nem sok közös témájuk van. A kialakított ültetési rendet mindig jelezzétek a lakodalom helyszínének bejáratánál és névre szóló kiskártyákat helyezzetek el a teríték és a dekoráció kiegészítőjeként, így a vendégek tudni fogják, hogy pontosan hová is kell ülniük. A végleges ültetési rend kialakításánál vegyétek figyelembe, hogy a vendégeitek közül van-e olyan, akinek van kisbabája, mert neki külön etetőszéket kell elhelyezni. Ezt az igényeteket mindenféleképpen jelezzétek a lakodalom helyszínén az ültetési rend leadásánál. Többféle teremelrendezés ismert, de ez mindig a lakodalom helyszínének adottságaitól függ. A leggyakoribb ültetési rendek a következőek: „U” és „T” alakú, illetve a „Fésűs” és „Körasztalos” ültetés. A kialakításnál figyeljetek arra, hogy a menyasszony a vőlegénynek a jobb oldalán üljön a főasztalnál. Napjainkban már nincs kőbe vésett szabály arra, hogy pontosan kik üljenek az ifjú párral egy asztalnál. A hagyományok szerint az örömszülőknek kellene, de ha valamilyen oknál fogva ez nem lehetséges vagy nem szeretnétek, akkor ezen is változtathattok. A főasztal ültetésének kialakításánál is vegyétek figyelembe azt az aranyszabályt, hogy a legfontosabb, hogy Ti jól érezzétek magatokat és minden olyan legyen, ahogyan azt elterveztétek. Természetesen az ültetési rend kialakításánál is lehettek egyediek és kreatívak. Nevezzétek el az asztalokat külön - külön egy híres slágerről, majd az est folyamán, ha megszólal „az asztal zenéje”, akkor az ott ülőknek illik majd a leginkább táncolni. Természetesen erről a kis játékról értesítsétek a helyszínen a vendégeiteket.

9, A Nagy Nap forgatókönyve

Véleményem szerint az esküvőtök sikerének az egyik elengedhetetlen kelléke a forgatókönyv, melyet előtte az esküvőszervezőtökkel vagy a ceremóniamesteretekkel közösen dolgozzatok ki. Az elkészült dokumentumot mutassátok meg a szolgáltatóknak, hogy ők is kellő alapossággal fel tudjanak készülni az eseményre. Természetesen a forgatókönyvet mindig befolyásolja az est hangulata, így nem kőbe vésett, de egy remek „tartóváza” lehet a nagy napnak. A kidolgozásánál mindig készítsetek egy „B” tervet is, melybe kitértek a nem túl kedvező időjárásra is.

10, Lista elkészítése a nagy napra

Azt javaslom, hogy feltétlenül állítsatok össze egy listát, mely azokat a tárgyakat tartalmazza, melyekre szükségetek lesz a nagy napon. Erre a lapra általában a következők szoktak felkerülni: sminkkészlet, fájdalomcsillapító, vérnyomáscsökkentő, ragtapasz, tű és cérna, váltócipő, papír zsebkendő…

5 modern meglepetésötlet a vendégeknek

1, Hűsítő fagylalt és egyéb gasztronómiai élmények

Nyári esküvők alkalmával egy nagyon kedves meglepetés lesz a részetekről, ha a szertartás utáni időpontra egy fagylaltos triciklit rendeltek a helyszínre, és minden kedves vendéget meghívtok egy gombóc hűsítő édességre. Általában a szertartás után vannak a gratulációk, a fényképek készítése, mely néha több mint félórát is igénybe szokott venni. Aki már kifejtette gratulációját, illetve lefényképeszkedett veletek, biztosan szívesebben várakozik a kánikulában egy hűsítő finomsággal a kezében. Természetesen ezt az ötletet egy őszi vagy téli esküvő alkalmával is el lehet sütni, amikor fagyi helyet meleg teát vagy éppen forró sült gesztenyét rendeltek a helyszínre. A vendégek gasztronómiai élményét nagyban növelheti, ha a lakodalom helyszínén egy koktélos pult mögött egy profi mixer látványos keretek között készíti el a finomabbnál finomabb frissítő italokat, vagy egy barista különleges kávékkal kínálja a vendégeket. Szervezhettek exkluzív borkóstolót egy nagyon rövid előadással és sajttálakkal fűszerezve. Nagyon kedveltek a látványos csoki szökőkutak is, mely mellé kihelyezhettek egy akár trópusi gyümölcsökből összeállított tálat is. A lehetőségek tára hatalmas, napjainkban már szinte nincs lehetetlen, csupán a költségvetés tervezésnél kell majd figyelni, mert ezek az úgynevezett extra szolgáltatások nincsenek ingyen.

2, Élmények ajándékba

Általában az esküvők többsége a mindenki által ismert programokból épül fel, ezen is tudtok változtatni, ha az egyik „üres” félórára rendeltek egy előadót, aki szórakoztatja a vendégeket. Nemcsak a gyermekek, de a felnőttek számára is hatalmas sikere lesz egy interaktív bűvészműsornak vagy éppen egy énekes produkciónak. Tapasztalatból mondom, hogy ezeknek a műsoroknak mindig nagy diadala volt és minden esetben pozitívan fogadták a vendégek. Persze érdemes jól átgondolni az előadás időpontját, hogy ne kelljen emiatt senkinek félbeszakítania a táncot, ezért érdemes ezt a nyitótánc előtti időre tervezni. Nagy sikert arattok a vendégeitek körében, ha olyan virágmagot adtok nekik ajándékba, melyekből a nagy napon készült a dekoráció. Kérjétek meg a násznép tagjait, hogy majd otthon ültessék el a virághagymákat vagy magokat, és ha azok elkezdenek majd kikelni, akkor jusson eszükbe a Ti szerelmetek és a remekül sikerült esküvő.

3, Lufik felengedése

Egyre nagyobb divat a szertartás utáni héliummal megtöltött lufik felengedése. Ez egy pár perces látványos esemény, melyben minden vendég közreműködik. A közös visszaszámlálás után egyszerre engedik fel a vendégek a színes lufikat, melyek még percekig láthatóak lesznek, ahogy haladnak az ég felé. Minden esküvőn nagy taps és ováció szokta követni a lufik felengedésének pillanatát.

4, Városnéző kisvonat

Gyakran probléma a vendégek szállítása az egyik helyszínről a másikra. Sokan nem rendelkeznek személygépkocsival, vagy nem azzal érkeztek a ceremóniára, mert szeretnének alkoholt fogyasztani. Ebben az estben egy remek megoldás a városnéző kisvonat rendelése, mely az összes vendéget egy körben el tudja vinni a szertartás helyszínéről a lakodalomba. Az utazás jó hangulata és egyedisége garantált lesz, főleg ha a vonattal megnézitek a város nevezetességeit is, melyeket a vidékről érkező vendégek lehet, hogy még nem ismernek.

5, Tűzijáték

Szinte kivétel nélkül mindenki szereti a tűzijátékokat, hát akkor miért nem lehetne egy esküvő meglepetés programpontja is. Természetesen ezt egyeztetni kell a vendéglátó egységgel és a tűzijátékhoz szükséges engedélyeket is ellenőrizni kell, melyet a szolgáltatónak kell beszereznie. A tűzijáték minősége mindig a fellőtt bombák számától függ. Rengetek céget fogtok találni, akik ezzel foglalkoznak, érdemes jól körülnézni a piacon.

Hasznos tanácsok és tippek az esküvőszervezéshez

Esküvő pénteken

Egyre nagyobb divat, hogy péntekenként szerveznek esküvőket. Általában elmondható, hogy minden szolgáltató biztosít kedvezményt hétköznap. A násznép tagjai pedig egy nap szabadságot biztosan „beáldoznak” azért, hogy részesei legyenek életetek egyik legszebb napjának.

Menyasszonyi csokor

A virágba kötött szerelem. Érdemes a csokrot a menyasszonyi ruha stílusához, a hölgy magasságához és alakjához mérten rendelni. A virágot készítő szolgáltatónak érdemes adni egy fényképet az elképzelésünkről, nehogy meglepődjünk a nagy napon.  

Dobócsokor

Ez a virágcsokor a mennyasszonyi csokor kisebb változata, mely színben és a virágok összeállításában ugyanaz, mint az ifjú ara csokra. A dobócsokor egyre inkább elterjedt Európában is. A mennyasszony mindig a szertartás után beáll háttal a vendégeknek, és a ceremóniamester vezénylésével eldobja a csokrot. Amelyik lánynak sikerül elkapni, az lesz a következő menyasszony.

Koszorúslányok

A koszorúslányok egyforma, a menyasszonyi csokornál egyszerűbb csokrot visznek a kezükben. Amennyiben megoldható, akkor a koszorúslányok egyforma ruhában legyenek, ez nagyon látványos. A közös bevonulást mindig meg kell tervezni.

Szülőköszöntő csokor

A ceremóniamester segítségét kell kérni, hogy a szülőköszöntő csokrok időben a megfelelő helyen legyenek.

Ültetési rend

Nagyon fontos, hogy mindig legyen az étteremben ültetési rend, hiszen ez nagyban segíti a vendégek koordinálását. Továbbá egy jól átgondolt ültetési rendnek köszönhetően elkerülhető lesz az a baki, hogy valaki nem a családjával ül, vagy esetleg hely nélkül marad.

Zenekar

A zenekar kiválasztása mindig a Ti ízlésetek alapján történik. Nagyon fontos, hogy kérjetek referenciát és pontos árajánlatot. Egyre nagyobb divat a DJ választása, természetesen ezt is Ti döntitek el. Mindkét stílusban hatalmas a kínálat. A DJ nem pihen, azonban nincs meg az élő zene varázsa, mindkét szolgáltató mellett vannak érvek és ellenérvek.

Esküvői köszönőajándék

Az ifjú pár apró emlékmeglepetéssel köszöni meg a násznép tagjainak, hogy eljöttek a nagy eseményre. Az ajándékok gyártásával nagyon sok cég foglalkozik, és a választék is csupán pénztárcafüggő. Vannak azonban olyan ajándéktárgyak, melyek otthon egyszerűen és könnyen elkészíthetőek. Ennek kitalálásában is kérhetitek a ceremóniamester segítségét.

Esküvői nyitótánc

A buli mindig az ifjú pár nyitótáncával kezdődik, amit a ceremóniamester konferál fel. Az esküvői etikett szerint addig nem illik táncolni, amíg nem volt nyitótánc. A közös tánc után a menyasszony az apósát, a vőlegény pedig újdonsült anyósát viszi táncba. A két másik örömszülő pedig egymással táncol, ezek után kérik fel őket is, majd csatlakozhatnak a vendégek is.

Menyasszonytánc

Egyre divatosabb, hogy az ifjú pár nem várja el a násznép tagjaitól, hogy pénzért táncoljanak a menyasszonnyal. Ennek kiküszöbölésére is remek megoldások vannak: egy tánc egy kaparós sorsjegy vagy egy emlékkártya „áráért”… Kérjetek ötleteket a ceremóniamestertől, akinek feladatai között van a menyasszonytánc koordinálása is.

Parkolás

A helyszínek kiválasztásánál mindig vegyétek figyelembe a parkolási lehetőségeket. Ennek koordinálásában is kérhetitek a ceremóniamester segítségét.

Fotós

A piacon nagyon nagy kínálat van. Érdemes jól átgondolni és több referenciát is megtekinteni a döntés előtt. Nem mindig a legolcsóbb a legjobb és ez igaz fordítva is. Tekintsétek meg a fényképészek csomagkínálatait és döntsetek a számotokra legszimpatikusabb mellett. Vegyétek figyelembe a vállalási határidőket is. Szükség esetén kérjetek ajánlásokat a ceremóniamestertől.

Szolgáltatók és a szerződések

Érdemes az esküvőtökön szolgáltatást biztosító cégekkel szerződést kötni, mely egyértelműen tartalmazza a költségeket és a vállalásokat. A szerződésekben mindig ki kell térni a vis major esetekre is.

Mindig legyen egy ember, aki kézben tartja a programokat

Ezen nem szabad spórolni. Fogadjatok fel egy vőfélyt vagy ceremóniamestert, aki irányítja a nagy nap eseményeit, aki folyamatosan kommunikál a vendégekkel és a felmerülő váratlan helyzeteket megoldja.

Forgatókönyv

Nagyon fontos, hogy készítsetek részletes forgatókönyvet, mely tartalmazza a programelemeket. Ebben kérjétek a ceremóniamester segítségét.

Vészforgatókönyv rossz idő esetére

A szervezésnél gondoljatok arra is, hogy esetleg rossz idő lesz. A betervezett szabadtéri rendezvények hol és hogyan fognak megvalósulni eső esetén? Ennek kidolgozásában kérjétek a ceremóniamester segítségét.

A szolgáltatók menüje

A szolgáltatók dolgoznak, a vendégek mulatnak. Az ételrendelésnél nyugodtan gondoljatok erre is.

Zenekari pihenő

A programok kialakításánál vegyétek figyelembe, hogy a zenekar többször is fog pihenni az éjszaka folyamán. Ezekre a szünetekre érdemes programokat tervezni.

Titkos forgatókönyv

Az elkészült forgatókönyvet nem szabad kiadni a vendégeknek, mert akkor percre pontosan várni fogja mindenki a következő programot. A ceremóniamester majd időben bekonferálja mindig a következő eseményt.

Vonulás konvojban

A meghívó tartalmazza a vacsora helyszínét, de ne várjátok el, hogy az autók konvojban menjenek a helyszínek között. Sok a közlekedést irányító lámpa, dugó lesz, és balesetveszélyes szituációkhoz vezethet.

Gratulációk fogadása

A gratulációk fogadását is külön meg kell szervezni, mert nagyon kellemetlen a mosdó előtt, a dohányzásra kijelölt helyen vagy éppen egy parkolóban fogadni a gratulációkat. A szervezésben kérjétek a ceremóniamester segítségét.

További tanácsokért és tippekért forduljatok hozzám bizalommal!

Gyakori kérdések:

Vőfélyként dolgozol?

Nem, nincs kalapom, botom és nem rigmusokban beszélek. Nagyon szívesen ajánlok vőfélyt, de én csak ceremóniamesterként dolgozom.

Mennyit szerepelsz egy esküvőn?

A ceremóniamester nem főszereplője az esküvőnek. Mindig annyit szerepelek, amennyit a hangulat, az adott szituáció megkövetel. Minden esküvőre készülök játékokkal és különböző hangulatot fokozó programelemekkel, de ezeket csak akkor veszem elő, ha igényt látok rá és úgy érzem, hogy partner benne a közönség is. Egy jól kialakult bulit hiba félbeszakítani egy előre betervezett kötelező játékkal.

Milyen típusú ceremóniamester vagy?

Rugalmasnak tartom magam, mindig alkalmazkodom az ifjú pár igényeihez. Nem ragaszkodom zenekarokhoz, fényképészekhez… Mindenkivel nagyon szívesen dolgozok együtt. Igényeitek szerint szívesen ajánlok szolgáltatókat is.

Hogyan tudunk árajánlatot kérni?

Személyesen vagy e-mailen keresztül. Ebben az esetben a személyes találkozást preferálom jobban, mert itt eldönthetitek, hogy egyáltalán szimpatikus vagyok-e nektek. Megismerjük egymást, igény esetén ajánlok szolgáltatókat, adok szervezési tanácsokat.

Mennyi a tiszteletdíjad?

Ez nagyban függ a megbízástól, az elvégzendő feladatoktól. Az én elvem az, hogy csak pénzért nem lehet dolgozni, minden munka mellé társulnia kell a munka szeretetének is. A tiszteletdíjban mindig közösen egyezünk meg az ifjú párral.

Miben jelensz meg az esküvőn?

Öltözékemet mindig egyeztetem az ifjú párral. Nagy figyelmet fordítok arra, hogy elegáns legyen a megjelenésem, de sosem öltözöm túl a vőlegényt.

Mikor és hol tudunk személyesen találkozni?

Bárhol és bármikor, minden egyeztetés kérdése. Találkozhatunk nálam, nálatok, vagy egy kávézóban. A megbeszéléseket is úgy alakítom, ahogy Ti szeretnétek.

Mivel foglalkozol civilben?

Rendezvényszervezéssel. Ez egy őrült szerelem.

Vőfély vagy ceremóniamester?

Először döntsétek el, hogy mi az igényetek. Határozzátok meg a helyszínt, vegyétek végig a násznép tagjait, vegyétek figyelembe a helyi hagyományokat és ez alapján döntsetek. Azt tudnotok kell, hogy a vőfély és a ceremóniamester nem ugyanaz.

Vállalsz-e egyéb műsorvezetést?

Igen. Céges rendezvényeken, bálokon, fesztiválokon, kulturális rendezvényeken vállalok műsorvezetést.

Hogyan fogjuk tartani a kapcsolatot?

Személyesen, telefonon, e-mailen, Skype-on. Amelyiket Ti választjátok, illetve keverhetjük is a felsorolt kommunikációs csatornákat.

További hasznos tanácsokért és tippekért forduljatok hozzám bizalommal, vagy látogassatok vissza egy kicsit később és rendeljétek meg a hamarosan megjelenő Hasznos tanácsok és tippek az esküvőszervezéshez című könyvet.

juhasznandor hasznostanacsok eleje2
A könyv a borítóképre kattintva megrendelhető.